خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/07 - 08:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار هیأت پارلمانی ایران و اتریش با نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتریش

امیری خامکانی در دیدار با نائب رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتریش اظهار داشت: مواضع بی طرفانه، معتدل و مثبت شما باعث ایجاد ذهنیت روشن مردم و نخبگان در ایران نسبت به  کشور شما شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، امیری خامکانی رئیس گروه دوستی پارلمانی و جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در دیدار با دکتر لوپاتکا نائب رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتریش اظهار داشت: مواضع بی طرفانه، معتدل و مثبت شما باعث ایجاد ذهنیت روشن مردم و نخبگان در ایران نسبت به  کشور شما شده است.



وی افزود: بیش از ۶۰ سال است که دو کشور ایران و اتریش روابط فرهنگی غنی با یکدیگر دارند و به خاطر همین ذهنیت مثبت، گروه دوستی ما از کمیسیون‌های مختلف و تخصصی تشکیل شده است.



امیری خامکانی تصریح کرد: خوشحالیم از اینکه شما و کشورتان میزبان مذاکرات برجام بودید و ما امیدواریم که اتحادیه اروپا که ریاست آن برعهده کشور شماست بتواند مسائل پیش آمده در مورد برجام را حل کرده و اروپا به تعهدات خود در این خصوص عمل نماید و تا زمانی که منافع ما از برجام تحقق یابد به تعهدات خود پایبند خواهیم ماند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در ادامه این دیدار در خصوص مسئله حقوق بشر و مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر هزینه بسیار زیاد انسانی و مالی برای ایران در پی داشته است. بیش از ۸۰ درصد مواد مخدر در کشور همسایه ما تولید می‌شود.



وی افزود: ایران از مرزهای ورود مواد مخدر به اروپا محافظت می‌کند. قاچاقچیان به صورت  مسلح شهروندان ما را می کشند و یا با نیروهای مسلح درگیر می‌شوند و در این درگیری ها کشته شده و یا دستگیر می‌شوند و با توجه به نوع خلافشان مجازات برایشان در نظر گرفته می شود.



امیری خامکانی در پایان خاطر نشان کرد: ایران کشوری است که قربانیان زیادی در راه مبارزه با قاچاقچیان و همچنین تروریست‌ها داده است. دانشمندان هسته‌ای ما توسط تروریستها به شهادت رسیدند و ما انتظار داریم که کشوری مثل اتریش و اتحادیه اروپا، نگاه یکسانی به مسئله تروریسم و حقوق بشر داشته باشد.



همچنین دکتر لوپاتکا نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در اهواز گفت: حوادث این چنینی بسیار مایه تاسف است و حق طبیعی هر کشوری دفاع از مرزها و حفاظت از حریم کشورش است.



وی تصریح کرد: امیدواریم که کشورها با اتحاد یکدیگر بتوانند جلوی رشد و گسترش تروریست‌ها را بگیرند تا شاهد این گونه حوادث تلخ در هیچ کشوری نباشیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 262685
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار